Expedícia Alpy 2015 - deň štvrtý

Opäť Taliansko
Dnešná noc bola ,,ťažká" a veľmi krátka :)
Museli sme si privstať, nakoľko sa musíme čo najskôr dostať na začiatok Ligurskej vojenskej cesty, keďže denne na ňu pre reguláciu dopravy vpúšťajú iba 80 vozidiel a 140 motocyklov/štvorkoliek, aby nedochádzalo k narúšaniu prírody vplyvom ,,civilizácie".
Takže tentokrát bol budíček o 6:30 h.
Opäť raňajky, raňajšia hygiena, rozprava a vydávame sa na cestu do Borgo San Dalmazzo, kde v miestnom nákupnom stredisku každoročne dokupujeme zásoby potravín.
Keďže ma Tomáš upodozrieva z poberania provízie za nákupy v tomto nákupnom stredisku, tak radšej zostávam na parkovisku venčiť nášho yorkshira Dida a dozerať autá :)
(..len medzi nami..províziu som si nechal poslať nenápadne na účet :D :P )
Cez Limone Piemonte sa dostávame k severnému portálu najstaršieho tunelu v Alpách, ktorý bol dokončený ešte v  roku 1882 a  jeho dĺžka je viac ako 3 kilometre. Prejazdom tunela sa dostávame do Francúzska, odkiaľ sa plánujeme nekonečnými serpentínami vytesanými do skaly dostať k pevnosti Fort Central. Žial zisťujem, že tempo francúzskych robotníkov je neskutočné, keďže na oprave pracujú už druhý rok a nič po nich nie je poriadne vidieť :( ..
Vraciame sa teda opäť tunelom do Talianska a odtiaľ vystupujeme k pevnosti Fort Marguerie, kde sme pred dvoma rokmi prespali (vtedy sa ešte dalo...v súčasnosti je to za 200EUR za osobu rangerom :( )
Po krátkej prehliadke pevnosti sa presúvame k pevnosti Fort Central...pár foto...a odtiaľ cez zrúcaniny bývalých kasární nabiehame na Ligurskú vojenskú cestu..
Stihli sme to! Pri hornej stanici lanovky platíme poplatok za vstup na Ligurskú voj. cestu..mýto vo výške 15 Eur za vozidlo..máme čísla 29-35..takže úplne v pohode ;)
Musím uznať, že severná časť Ligurskej je fakt nádherná! Pred dvoma rokmi sme prešli jej celú južnú časť až po pobrežie, ale kráse severu sa nevyrovná!
Prekrásne panorámy, adrenalínové úzke cestičky, úchvatná 360° vracačka Col de la Boaire...vystupujeme až k soche vykupiteľa - Monumento al Redentore. Je to jedna z dvadsiatich dvanásť metrov vysokých železných sôch, ktoré boli postavené na príkaz pápeža na prelome 20. storočia na rôznych talianskych vrcholoch. Vysvätená bola 15. septembra 1901 na omši, ktorej sa zúčastnilo 6000 ľudí. Jej úlohou je ochraňovať Ligúriu a okolité údolia.
Jednoducho nádhera!
Keďže hodiny ukazujú už viac, ako 17 hodinu, tak v prejazde Ligurskej ďalej nepokračujeme a vydávame sa na cestu do Monaca.
Objavuje sa problém u ďalšieho Touarega...systém nedokáže vypáliť DPF...
V núdzovom režime sa pohodovým tempom dostávame až do Monaca. Cestou ešte Juraj s Petrom sa snažia cez VAG spustiť vypalovanie DPF, ale stále vypáli len jednu stranu :(
V Monacu pre výšku našich vozidiel musíme zaparkovať iba v podzemí prístavného móla.
Tu niektorí špatne pochopili moje inštruktáže a tak sme sa nechcene rozdelili do dvoch skupín..a tak prehliadku nočného Monaca a prejazd okruhom F1 absolvujeme osve :(
..cca o 2 hodine sa však všetci stretávame na plánovanom mieste táborenia na karavanovom odpočívadle nad Monacom..

Prihláška člena TCS

prihláška člena

Kontaktujte nás

Dokumenty TCS

Stanovy TCS

Stanovy TCS - 1.pdfStanovy TCS - 2.pdfStanovy TCS - 3.pdfStanovy TCS - 4.pdfStanovy TCS - 5.pdfStanovy TCS - 6.pdf

Notárska zápisnica

Notárska zápisnica 2015-1.pdfNotárska zápisnica 2015-2.pdfNotárska zápisnica 2015-3.pdfNotárska zápisnica 2015-4.pdfNotárska zápisnica 2015-6.pdf