Prehliadka závodu Volkswagen v Bratislave a Offroad Parcours

Ako správny nadšenci a tiež aj vlastníci vozidiel Touareg, doslova s diagnózou ,,Touareg-pozitiv“, pre ktorých sa toto vozidlo stalo  doslova ďalším členom rodiny, sme začali rozoberať jeho pôvod a tiež proces výroby. Padlo strašne veľa otázok, na ktoré sme nevedeli nájsť odpovede…

A tak sa mi v hlave  zrodiila myšlienka  o návšteve ,,rodiska“ týchto majestátnych SUV vozidiel  Touareg, vo výrobnom závode Volkswagen Slovakia v Devínskej Novej Vsi.

Oslovil som teda s touto myšlienkou  Public Relations VW Ing. Lenku Holešovú, ktorá mi pomohla pre Touareg Club Slovakia zorganizovať návševu závodu Volkswagen a taktiež Offroad Parcours.

Spoločne sme stanovili deň  D, ktorý pripadol na 12.júla 2013. Po príchode do závodu, podpísaní potrebných formulárov pre vstup, nasledovalo privítanie v Auto Fórum-e a nasledovala samotná prehliadka pod vedením skúsených sprievodcov jedného z najmodernejších automobilových závodov na svete a vlastne aj v prvom závode na Slovensku, kde  začínal Volkswagen v roku 1991 s výrobou vozidiel doslova od bodu nula.  Následne už v roku 2001 sa  začal realizovať najväčší SUV investičný projekt v histórii Volkswagen Slovakia, kde sa postupne začalo na  modernej výrobnej linke  vyrábať najúspešnejšie SUV všetkých dôb, Touareg prvej generácie.  Ale ani druhá generácia tohoto vozidla, ktorá bola  uvedená na trh v roku 2010 nechce v ničom zaostať za svojim úspešným predchodcom  a stále si získava srdcia vodičov na celom svete. Dnes bratislavský závod produkuje vozidlá najvyššej svetovej triedy Volkswagen Touareg, Audi Q7 a Porsche Cayenne. Pred dvoma rokmi sa k nim pridala aj výroba New Small Family pre značky Volkswagen, SEAT a Škoda.

Samotný proces  výroby vozidiel Touareg a aj jeho dvoch mladších súrodencov   Q7 a Cayenne sa  začína v karosárni. Keď už je schránka vozidla hotová, v lakovni sa vozidlu dáva požadovaná farba a následne  na modernej výrobnej linke sa  v montážnej hale auto postupne prebúdza k životu.  Pri výrobe týchto SUV sú absolútnou nevyhnutnosťou najmodernejšie technológie, keďže ich výroba je High Tech záležitosťou, kde približne 600 zosynchronizovaných robotov na desatiny milimetra zvára, lepí a presúva jednotlivé diely.   Extrémna rôznorodosť možných variant auta robia z každého auta jedinečné a špičkové vozidlo, ktoré oceňujú ľudia na celom svete. My sme tak mali možnosť vidieť na vlastné oči  rôzne deriváty vozidiel pre rôzne kontinenty a trhy.

Pozoruhodný je aj vrchol celého tohoto procesu, ktorý sa neformálne nazýva aj pravou motoristickou svadbou, kedy podvozok a karoséria splynú v jeden celok.

Následne po viacerých testoch kvality sú vozidlá transportované unikátnou lanovkou, ktorá bola  spustená do prevádzky ešte v roku 2002 a ktorá bola vyrobená iba pre účely transportu vozidiel z výrobnej linky na testovaciu dráhu. Po náročnom teste sa  vozidlá vracajú  lanovkou späť na centrálne parkovisko, odkiaľ sú potom transportované k predajcom po celom svete.  Aj táto unikátna lanovka, ktorá vznikla ako prototyp pre výrobný závod Volkswagen Slovakia, robí tento závod celosvetovo výnimočným.

Ďaľšou zaujímavosťou pre nás bolo sledovať automatické vozíky, ktoré akoby boli riadené neviditeľnou rukou a  ktoré sa po výrobných halách pohybovali bez vodiča po magnetickej dráhe a tak zabezpečovali  prísun veškerého materiálu na montážne linky.

Ďalším bodom programu  bola návšteva  profesiolálnej offroad dráhy Offroad Parcours, ktorá sa nachádza hneď vedľa výrobného závodu a ktorá taktiež prispieva v výnimočnosti tohoto závodu. Trať je určená jedine pre vozidlá Touareg, ktoré túto trať dokážu prejsť úplne bez problémov…  na rozdiel od svojich súrodencov…čiže nečakajte žiadne Q7, alebo Cayenne J

Na offroadovej dráhe Volkswagen Slovakia s jej  24 modulmi a celkovej dĺžke 1488m sme mali jedinečnú možnosť vyskúšať si správanie Touarega v teréne,  zistenie jeho reálnych limitov, dokázať ho v teréne aj správne použiť  a preveriť si zároveň aj svoju zručnosť, teda hlavne tí, ktorí po úvodných jazdách s inštruktormi nabrali odvahu  J

Kopec so 100% stúpaním neposkytol na vrchole len krásny výhľad, ale aj vyplavenie riadnej dávky adrenalínu. V pieskovom lôžku sme si užili miniatmosféru púšte. Zaujímavý bol aj prejazd mostom, ktorý bol zhotovený len z dvoch nosníkov na šírku vozidla. Tu sme ocenili hlavne Area View systém, podľa ktorého sa dal tento most hravo prejsť. Touareg sa bez problémov dokázal brodiť v 50cm hlbokej vode a tiež v 20cm štrku. Na konci dráhy nás čakal vulkán so svojim 35 stupňovým bočným náklonom a tiež riadnou dávkou adrenalínu. Popadané kmene stromov, výmoly na ceste, schody..pre Toureg žiadny problém. Vynikajúca dráha, ktorá nielen sľubuje  100% adrenalínu, ale dokáže ho aj reálne vyplaviť.

Všetci zúčastnení určite budú so mnou súhlasiť, že sme strávili super popoludnie návštevou závodu Volkswagen a tiež aj Offroad Parcours, ktorého vopred sľubovaného adrenalínu si poniektorí, vlastne drvivá väčšina z nás J, užili plným priehrštím a spomienky na tento deň budú rezonovať v nás ešte veľmi, veľmi dlhú dobu. Nevravím že všetci, ale väčšina z nás dosiaľ ani len netušila, i keď vlastnia Touareg už dlhšiu dobu, čo ich štvorkolesový miláčik dokáže v skutočnosti prejsť a tiež vyjsť. A som si na 100% istý, že všetci boli tomu milo prekvapený.  A tak dúfam, že sa nebudú nebáť v budúcnosti s zísť niekde mimo cestu a užiť si jazdu dosiaľ nepoznanú...tj riadny OFF, ale v pohodlnom luxusnom SUV.

Vďaka patrí  všetkým inštruktorom, ktorí nás sprevádzali na dráhe a ktorí si museli s nami ,,vytrpieť“ J niekoľko ,,zaujímavých“ situácií a tiež pripomienok J. Myslím si však, že sme si v priateľskej atmosfére dokázali vymeniť navzájom veľa skúseností, ktoré budú do budúcna osožné pre všekých zúčastnených. A taktiež ďakujem aj našim sprievodcom výrobným závodom VW za ich odborný výklad.  Ďakujeme aj za neočakávané milé darčekové prekvapenie pri rozlúčke.

Veľká vďaka patrí aj členom Touareg Clubu Slovakia,  majiteľom vozidiel Touareg, ich priaznivcom a tiež ich rodinným príslušníkom, ktorí dokázali prísť zo všetkých kútov Slovenska a prejsť pritom stovky kilometrov, aby mohli vidieť, ako od základu vzniklo v tomto závode Volkswagen v Bratislave ich vozidlo a tiež mohli si zajazdiť na off-dráhe Offroad Parcours.

 

 

 

 

Prihláška člena TCS

prihláška člena

Kontaktujte nás

Dokumenty TCS

Stanovy TCS

Stanovy TCS - 1.pdfStanovy TCS - 2.pdfStanovy TCS - 3.pdfStanovy TCS - 4.pdfStanovy TCS - 5.pdfStanovy TCS - 6.pdf

Notárska zápisnica

Notárska zápisnica 2015-1.pdfNotárska zápisnica 2015-2.pdfNotárska zápisnica 2015-3.pdfNotárska zápisnica 2015-4.pdfNotárska zápisnica 2015-6.pdf