Expedícia Alpy 2015 - deň druhý

Taliansko
Ráno bolo úžasné..slnko nás postupne budilo svojimi lúčmi.
Za polnočný výstup serpentínami k pevnosti sú nám odmenou neskutočne krásne počasie a tiež panorámy.
Dnešnú sľúbenú raňajšiu rozcvičku som zrušil, nakoľko sa mi nechce precvičovať :)
Takže zajtra budú rozcvičky 2 po sebe!
Po výdatných raňajkách a nevyhnutnej hygiene nasleduje rozprava dňa...vlastne iba monológ, keďže sa mi nechcelo odpovedať na otázky ostatných posádok :D
Vydávame sa na cestu k Monte Jefferau, na ktorom vrchole sa nachádza pevnosť s rovnakým názvom Forte Jefferau. Hrebeňová cesta k nej ma však opäť fascinuje. Táto pevnosť tvorila obrannú líniu medzi Talianskom a Francúzskom.
Na vrchole pevnosti strašne fučí a tak po pár panoramatických záberoch zahajujeme zostup západným svahom-lyžiarskou zjazdovkou a schádzame z 2801m n/m na 1290m n/m k portálu historického tunela Fréjus.
Odtiaľ zahajujeme adrenalínový výstup na Sommelier, ktorý sa chystáme dnes pokoriť a dostať sa do maximálnej výšky dosažiteľnej vozidlami 4x4 v Európe, do výšky 3005 m n/m.
Cestou sa objavuje malý technický problém so zvyšujúcou sa teplotou, ktorý však na mieste operatívne riešime a pokračujeme ďalej v ceste.
Pod vrcholom cestu lemuje niekoľko spadnutých lavín a tak sa niekoľko posádok rozhodlo koncom júla guľovať! No nemohol som im tú obrovskú detskú radosť zakázať :D
O 16:20 konečne dosahujeme hlavný cieľ našej expedície a dostávame sa až na odstavnú plochu na Sommelier, ktorá bola vybudovaná z budov lyžiarskeho strediska, ktoré však v minulosti úplne zničila lavína.
Nakoľko odstavná plocha bola len o výške 2995 m n/m, tak sme museli Touaregom prejsť až za ochrannú bariéru a vystúpiť až do zdokumentovanej výšky 3010 m n/m.
Misia splnená!!
Po niekoľkohodinovom zostupe do Bardonecchie pokračujeme ďalej v našej dnešnej  trase a prekračujeme hranice Francúzska, kde zatáboríme na brehu jazera Lac Siguret.
Keďže sa u mňa začal prejavovať spánkový deficit z posledného týždňa, kedy som za celý týždeň nespal ani 10 hodín, tak hneď po príjazde na miesto rozkladám stan a zaspávam.
Až ráno zisťujem, že mám vôkol seba spoľahlivých kamarátov a aj syna, ktorí sa dokázali postarať o vystavanie tábora.
Ďakujem ;)

Prihláška člena TCS

prihláška člena

Kontaktujte nás

Dokumenty TCS

Stanovy TCS

Stanovy TCS - 1.pdfStanovy TCS - 2.pdfStanovy TCS - 3.pdfStanovy TCS - 4.pdfStanovy TCS - 5.pdfStanovy TCS - 6.pdf

Notárska zápisnica

Notárska zápisnica 2015-1.pdfNotárska zápisnica 2015-2.pdfNotárska zápisnica 2015-3.pdfNotárska zápisnica 2015-4.pdfNotárska zápisnica 2015-6.pdf